Umrežimo se za promjene / Coming to Network together for change

Prema popisu stanovništva iz 2011. godine Hrvatska ima 4.284.889 stanovnika tj. potrošača, od toga 3.488.284 osoba ili 81% je starije od 18 godina, a to znači da imaju pravo glasa na predstojećim parlamentarnim izborima. Mreža potrošača Hrvatske okuplja udruge za zaštitu potrošača koje su nestranačke i nepolitičke organizacije, ali imamo pravo zauzeti stav te reći kakve i koje projekte i programe podržavamo.

Potrošači više ne podržavaju političke floskule, asfaltiranje prometnica uoči izbora, rezanje vrpci na mostovima koje ne vode nikamo, izgradnju nogostupa i gradske rasvjete, stanogradnju za mlade obitelji koji će cijeli svoj radni vijek otplaćivati lihvarske kredite za stan. Ne zanima ih prljavi veš političara, ne zanima ih lažni patriotizam, jer potrošači znaju kako se voli svoja domovina.

Potrošače ne zanima Hrvatska kao shopping centar i destinacija egzotičnog turizma za bogatu Europu.

Potrošači ne žele biti kupci najnekvalitetnije robe koju proizvode potplaćeni  radnici.

Ne žele biti nezaštićeni od strane velikih korporacija, banaka, tzv. agencija za naplatu dugovanja i njihovih nasilnih metoda.

Potrošači žele svoju Hrvatsku kao zemlju ugodnog života, kojom upravljaju mladi stručnjaci, a ne stranački poslušnici i gospodarski analfabete.

Svima nam je jasno da državom ne mogu upravljati politolozi, liječnici, zaštitari, trgovci, pedagozi i ina zanimanja. Državom mogu efikasno upravljati stručni ekonomisti i manageri koji ne mašu stranačkim iskaznicama.

Dvadeset godina u Hrvatskoj upozoravamo da su i potrošači ljudi, te da se glas potrošača mora čuti. Mnogi su bili gluhi i svojim propisima su unazadili status potrošača s „regulatora tržišta“ na slabiju stranu na tržištu i sada je vrijeme da se glas potrošača čuje.

Ne pozivamo potrošače da glasaju za bilo koju političku opciju.

Pozivamo potrošače da izađu na izbore i glasaju za sebe, glasaju za programe koji će im donije boljitak, za programe koji će ih izvući iz ralja političnog megalomanstva i monopolizma.

Neizlazak na izbore znači da će na vlasti ostati oni koji su dokazali u 30 godina da ne znaju upravljati državom. U 30 godina uništili su najjače industrijske gradove u regiji i pretvorili ih u shopping centre stranih trgovačkih lanaca gdje rade većinom, naše žene u uvjetima iz 18. stoljeća za 3000 – 4000 kn po 10 – 12 sati na dan i nemaju ni „svetka ni petka“.

Upozoravali smo sve političke opcije da ne zaborave da i mi imamo pravo glasa.

Pozivamo sve potrošače da glasaju, jer sada je ono vrijeme u kojem će se glas potrošača čuti!

Je li itko do sada u kampanji spomenuo potrošače, je li itko spomenuo nas skoro 3,5 mil. u Hrvatskoj ? Ima li koja stranka u programu otvoriti Instituciju za zaštitu potrošača u kojem će raditi pravni stručnjaci koji će pomoći potrošačima?

Mi potrošači imamo pravo reći da podržavamo one programe i opcije koje će:

  1. iz državnih trgovačkih društava izbaciti podobne i partijske poslušnike, koje neće licitirati s direktorskim mjestima, već će raspisati transparentne javne natječaje (koji neće biti samo predstava za javnost) i postaviti stručnjake za direktore,
  2. zakonom urediti transparentnost javnih usluga, po cijeni koja neće prelaziti 1/3 prosječne plaće u Republici Hrvatskoj,
  3. u pružanju javnih usluga primijeniti Zakon o zaštiti potrošača, Nacionalni program zaštite potrošača, te Povelju UN, Deklaraciju EU i Ustav RH o pravu potrošača na neovisan izbor roba i usluga,
  4. smanjiti stopu PDV u Hrvatskoj na razumnih 10%, sa stopom od 0% na dječju hranu, odjeću i obući, te na osnovne prehrambene proizvode,
  5. zakonom odrediti da JLS može uvesti prirez isključivo putem referenduma,
  6. donijeti novi Ovršni zakon, kojim će ovršenik morati platiti samo stvarni dug sa zakonskom zateznom kamatom u trenutku pravomoćnosti rješenja o ovrsi, bez posrednika, te se dug s godinama ne može povećavati,
  7. u potrošaču vidjeti čovjeka, a ne brojku,
  8. osigurati pravo na zaštitu gospodarskih interesa potrošača,
  9. poštivati pravo potrošača na zaštitu od opasnosti za život, zdravlje i imovinu,
  10. osigurati pravo na pravnu zaštitu potrošača,
  11. omogućiti pravo na istinito i pravovremeno informiranje i edukaciju potrošača,
  12. implementirati pravo na predstavljanje potrošača i sudjelovanje predstavnika potrošača u radu tijela koja rješavaju pitanja od njihova interesa.

"Nikada ne treba sumnjati u sposobnost skupine ozbiljnih i predanih građana da promijene svijet. Naprotiv, takvi su ga upravo mijenjali."

Potrošači, problemi se ne rješavaju (samo) na ulici i paljenjem računa, mitinzima i okupljanjima pred uredima foteljaša. Iskoristimo priliku i pokažimo onima koji već 30 godina koriste naše novčanike kao bankomate za svoje promašene političke odluke, da je konačno dosta!

Potrošač ne smije biti stranački poslušnik. Ustav određuje da se glasa po savjesti, a ne po stranačkoj pripadnosti, zato vas pozivamo da zanemarite stranačku pripadnost, jer svi smo mi građani Hrvatske!

 

Dubrovački
Međimurske novine
Net.hr
Regionalni plus